zondag 6 september 2009

Ode II aan Carla en Sigi: Spiegelijs

Vierentwintig jaar
Wachtend op een kans
Wie is?

Alleen als ik me in een ander verlies
Laat ik mezelf vinden
In donkere krochten
Capituleer ik
Eindelijk

Ik ben het konijn
Ik ben het konijn
Ik ben het konijn

Ik kijk naar jullie
De wereld draait door
En aan de vuile vloer
Erger ik me

fluister Huil zachtjes

In de verte
Delen lievelingen lakens
Elkaar spiegelend
Aan elkaar
Anders ben ik
Liever alleen

fluister Sterf niet

(twitter, twitter)
Ik deel heel mijn leven mee
(twitter, twitter)
Ik ben nooit alleen

Crepeer, crepeer
Om mijn lacune te vullen
Luchtig neem ik je
Uit de verleving
Met mijn kogels
Breng je opwaarts
In mijn koude ster
Nergens heen, nergens heen
En ik ben niet alleen, nee, niet alleen

Zal ik vliegen?
Of
Zal ik vallen?

Geen opmerkingen: