woensdag 23 juli 2008

Eén

Geloof het niet.
Als ze zeggen dat je ermee één wordt, dat je het voelt, jij en de technologie in perfecte symbiose.
Als ze zeggen dat je jezelf mag verliezen in het overweldigende gevoel de koning van de mierenhoop die verkeer heet te zijn.
Het is een gruwelijke leugen. Er is geen magie die jou en de auto tot één zalige entiteit maakt. De wagen wordt geen verlengstuk van jezelf. Je mag nog zo vaak je wilt zinswendingen over "mijn remmen, mijn wielen, mijn achterkant, mijn obscure auto-onderdeel waarvan ik lekker wel de naam weet en jij niet", het is genante nonsens. Jij bent niet de auto en de auto is niet jij. Sterker nog, als er iets gebeurt, dan is het zelfs niet zo dat jij de controle krijgt over een stalen ros. Integendeel. Vanaf de seconde dat je die gruwelijke ambriage naar je toe laat glijden, neemt het zwarte beest technologie bezit van je, om je te veranderen in een gnuivende dwaas. Steeds maar sneller schiet je gillend over het asfalt. Andere larven krioelen om je heen in een hopeloze ren naar een geheime vergadering waar geen mens uitgenodigd is. Bulderend geef je je over aan het razernijzer.

Geen opmerkingen: